1. Ettevõtte tootespetsiifiline PR-vahend. Mitmed ettevõtted kasutavad blogisid, et oma kasutajaid/kliente olemasolevate toodete uuendustest või uute toodete turuletoomisest teavitada.
Näiteks: Google'l on iga oma suurema toote-teenuse kohta eraldi blogi. Vähe sellest, kuna Google saab valdava enamuse oma kasumist internetireklaami müügist, siis on tal kahe oma reklaamitoote - AdSense ja AdWords - kohta olemas lausa mitu erinevat blogi: kõigis enamlevinud keeltes (minule suureks üllatuseks on vähemalt üks Google tooteblogidest ka sulaselges eesti keeles). Google Blog directory-s (http://www.google.com/intl/en/press/blog-directory.html#tab0) on ära toodud kõigi Google poolt peetavate blogide aadressid (kell on juba vähe ja seetõttu neid kokku lugeda ei viitsinud, kuid ilmselt on neid kusagil saja ringis).
2. Organisatsiooni üldotstarbeline PR-vahend. Paljud (nii äriliste kui ka mitteäriliste eesmärkidega) organisatsioonid kasutavad blogisid ühena mitmest PR kanalist, avaldades seal nii pressiteateid kui ka igasugust muud informatsiooni, mis on seotud organisatsiooni enda või selle igapäevatööga. Üsna sageli lülitatakse sellistel blogidel kommenteerimisvõimalus välja - sellist tüüpi blogi ei ole tavaliselt koht diskussiooniks, vaid on pigem lihtsalt vahend informatsiooni levitamiseks.
Näiteks: The Official Google Blog (http://googleblog.blogspot.com/) on Google'i ametlik blogi, kus avaldatakse ettevõttega seotud infot.
3. Vahend oma mõtete levitamiseks. Blogide pidamise enimlevinud põhjuseks on lihtsalt soov teistega oma arvamust jagada - kas enda reklaamimise eesmärgil või siis diskussioonide tekitamiseks huvipakkuvatel teemadel. Vähemasti mõni aeg tagasi oli see nii. Viimasel ajal on Twitter, Google+, Facebook ja muud sarnased teenused muutunud selleks kohaks, kus oma arvamust maailmale avaldatakse, tõrjudes nö traditsioonilised blogid mõnevõrra kõrvale.
Näiteks: Ei oskagi kohe näidet tuua. Sotsiaalvõrgustikud on oma töö teinud.
4. Vahend oma mõtete kirjapanemiseks (kuid mitte levitamiseks). Blogi ei pea tingimata avalik olema. Vanasti pidasid osad inimesed päevikut. Võibolla eelistavad sellist tüüpi inimesed tänapäeval hoopis privaatseid blogisid pidada. Paberit kulub kindlasti vähem. Ja pastakaid ka.
Näiteks: Kuna ma ise privaatblogimisega ei tegele, siis on siinkohal üsna raske näidet tuua..
5. Dokumenteerimisvahend. Blogi sobib üsna hästi mõne aktuaalse probleemi lahenduse dokumenteerimiseks ning ka muu maailmaga jagamiseks. Igasugustel elulistel ja ka vähem elulistel probleemidel on kombeks erinevate inimeste puhul korduda. Seetõttu on igasuguste probleemide lahenduste kirjeldamine ja teistega jagamine igati tänuväärne tegevus. Eriti eksootilistele probleemidele võibki lahendusi ainult blogidest leida (kui neid üldse kuskilt leida on).
Näiteks: Hiljuti pidin olude sunnil üsna süvitsi tegelema XML dokumentide lahtiparsimisega Oracle andmebaasi ning selle juures oli mulle suureks abiks http://anononxml.blogspot.com/ . Tegemist on Oracle ja XML-i teemalise blogiga.
6. Meelelahutamise ja naljategemise vahend. Blogiformaati kasutatakse väga laialdaselt ka meelelahutuslikel eesmärkidel.
Näiteks: http://failblog.org/ . Igasugused inimfaktori poolt põhjustatud äpardused.
http://niccageaseveryone.tumblr.com/ . Midagi filminäitleja Nicolas Cage'i fännidele.
http://animalsbeingdicks.com/ . Nimi räägib enda eest...
http://spockisnotimpressed.tumblr.com/ . Star Trek'ist tuntud Spock'ile on üsna võimatu muljet avaldada.
Tundub, et blogid on muutumas üha enam ainult ettevõtete pärusmaaks ning inimeste personaalsed blogid, kus tööst ei räägita, on asendumas erinevate sotsiaalvõrgustike laialdasema kasutamisega. Nišiteemasid kajastavad blogid ei ole aga vist lähiajal kuhugi kadumas.
Tundub, et blogid on muutumas üha enam ainult ettevõtete pärusmaaks ning inimeste personaalsed blogid, kus tööst ei räägita, on asendumas erinevate sotsiaalvõrgustike laialdasema kasutamisega. Nišiteemasid kajastavad blogid ei ole aga vist lähiajal kuhugi kadumas.
No comments:
Post a Comment